"));
زاد راه حرم وصل نداريم...
بوي تعفن اينجا خفه ام مي كند، در و ديوارش بوي نفس مي دهد. و اگر گفته اند كه "شرف المكان بالمكين"، لابد "شرِّ المكان من المكين" هم پر بيراه نيست. حالا درست كه مثل سيد مرتضي اين قدر مرد نيستم كه همه آنچه حديث نفس مي دانم در گوني بريزم و بسوزانم؛ اما آن پايه هم نامرد نبوده ام كه بر اباطيل بپويم و چند نفري را كه اينجا مي آيند به بطالت بخوانم. فرش نا گرفته را ديده اي كه آفتاب مي دهند تا بويش برود؟ لابد بايد اينجا هم چند وقتي آفتاب بگيرد تا از تعفن رهايي يابد. گمان ميكنم باز هم به اينجا برگردم اما كي؟والله العالم.تو خيال كن مرخصي رفته ام از دست ابليس و اعوانه و انصاره...
اخبار و جرايد و سايت و ...حتي تر اينترنت را هم كنار گذاشته ام كه مخل اند به حال و احوال و كار و اشتغال...كه فردا روز پرسش است از حال و اشتغال...فوتبال و سياست و فرهنگ و.. هم ندارد؛ همه سكه "غفلت" مي زنند در اين بيع و شراء كه گفته اند "فاسعوا الي ذكرالله و ذروالبيع"...
روي صحبتم با تو خواننده اينجاست؛ وجود اگر داري، به جاي خواندن اين اراجيف، بنشين و چند خط قرآن بخوان.كامنت گذاشتن اينجا هم دردي نه از من دوا مي كند كه نمي بينم و نه دردي از تو؛ دست بالايش مي شود حكايت فاتحه بر قبر خالي خواندن.

پي نوشت:

1. يقين دارم كه فقط حرف هاي يك مرد است كه ارزش خواندن دارد و مردتر از "سيدروح الله" به عمرم نديده ام و شايد نخواهم ديد.اگر مردي بنشين و حرف هايش را بخوان، فقط 22 جلد است.
2. طاير قدسم و از دام جهان برخيزم...

برچسب‌ها:

درس هاي بلند يك خطبه كوتاه
يا لطيف

خطبه ها و منابر در طول تاريخ تشيع همواره محل طرح و بررسي مهم ترين مسائل دين و دنياي امت، روشنگر مسير آينده و در عين حال مهم ترين نماد آميختگي سياست و ديانت بوده اند. خطبه هاي امير المومنين(ع)،خطبه معروف حضرت زهرا(س)،خطبه معروف امام حسين(ع) در روز عاشورا، خطبه تاثير گذار حضرت زينب(س) در كوفه و شام و...از نمونه هاي مهم و تاثيرگذار خطبه ها و منابر در تاريخ تشيع هستند. تاثير گذاري اين تريبون به حدي است كه اگر از آن به عنوان مهم ترين رسانه تشيع نام ببريم سخن به گزافه نگفته ايم.
خطبه هاي نماز عيد فطر امسال كه به امامت ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي برگزار گرديد واجد نكات مهم و درس هاي بلندي بود كه با دقت در مباحث آن مي توان به نقشه راه‌ آينده انقلاب و نظام پي برد.
در شرايطي كه سخنان و موضع گيري هاي بيشتر مسئولين داخلي و دشمنان خارجي حول دو محور مسائل داخلي و همچنين مباحث اقتصادي از جمله تحريم ها بيان مي گردد ؛خطبه هاي نماز امسال داراي دو ويژگي مهم و اساسي بود:
1. در آن هيچ اشاره اي به مسائل داخلي نشد.
2. در آن هيچ اشاره اي به مسائل اقتصادي نشد.
شايد در نگاه اول، نپرداختن به اين دو موضوع باعث تعجب و شگفتي باشد.
رهبر معظم انقلاب در اين خطبه ها به مسائل بين المللي و مسائل جهان اسلام از جمله مصائب و مشكلات مردم مسلمان پاكستان و همچنين مسئله فلسطين و مذاكرات به اصطلاح صلح پرداختند.
براي داشتن درك و تحليل درست از اين مسئله بايستي به نقشه عمل دشمنان و راهبردهاي آنان در منطقه و جهان نگاهي جدي و دقيق داشت. دشمنان جمهوري اسلامي در رويكرد جديد خود براي مقابله با نظام اسلامي راهبردهاي متعددي را انتخاب نموده و در عرصه عمل به آن راهبردها پايبندند كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره نمود:
• تضعيف قدرت جمهوري اسلامي از طريق:
1. اعمال فشار اقتصادي و تحريم
2. اعمال فشار سياسي از طريق مجامع بين المللي
3. اعمال فشار رواني و رسانه اي از طريق مطرح نمودن موضوعات مختلف حقوق بشري و ...
4. تلاش در جهت ايجاد اختلافات داخلي و دلسرد نمودن مردم از نظام از طريق طرح مباحث اختلافي بين مسئولين و قواي سه گانه، گرم نگه داشتن تنور اختلافات سياسي، ناتوان جلوه دادن دولت در حل مسائل و مشكلات اقتصادي و ...
• محدود نمودن جمهوري اسلامي به داخل مرزها و كم كردن دايره نفوذ نظام اسلامي در منطقه و جهان اسلام از طريق:
1. طرح و ايجاد مسائل اختلافي ميان ايران و كشورهاي همسايه و اسلامي
2. حضور جدي و بدون هزينه در منطقه
3. ايجاد گزينه هاي جايگزين براي رهبري و تاثير گذاري در كشورهاي منطقه مانند عربستان سعودي، مصر و حتي خود آمريكا
در عرصه مقابله با اين رويكردها و راهبردها مي توان به دو گونه مقابله عملياتي و راهبردي عمل نمود.در گونه مقابله عملياتي مي توان با به كارگيري تدابير و راهكارهاي منطقي به مقابله با اثرات اين فشارها و تحريم ها و ... پرداخت به عوان مثال در مقوله اعمال فشار اقتصادي و تحريم ها مي توان با راهكارهايي از قبيل مديريت هزينه ها، تامين كالاهاي استراتژيك براي مدت طولاني، بهبود فضاي كسب و كار، توانمندسازي و تقويت بنگاه هاي اقتصادي، يافتن شركاي جديد اقتصادي و ...به گونه عملياتي به مقابله پرداخت.
در گونه مقابله راهبردي، بايستي ابتدا اهداف نهايي دشمن از اتخاذ تدابير و راهكارها را شناخت و پس از درك صحيح به مقابله با آن اهداف نهايي و اصلي پرداخت. به بيان ديگر در گونه مقابله راهبردي بايد از وراي پرده راهكارهاي دشمن به اهداف و مقاصد اصلي او پي برد و او را در رسيدن به آنها ناكام گذاشت. اصلي ترين مزيت اين گونه مقابله دلسرد نمودن دشمن از پي گيري اين ابزارها و راهكارهاست . به بيان ديگر دشمن اگر راهكارهاي اتخاذ شده از طرف خويش را در موضوعات مورد نظر بي ارتباط تشخيص بدهد به دنبال راهكارهايي با درصد ارتباط بيشتر خواهد گشت و اين ابزارها را كنار خواهد گذاشت.
سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در خطبه روز عيد فطر را مي توان در گونه مقابله راهبردي با سياست هاي دشمنان به سركردگي آمريكا دسته بندي نمود.ايشان در حاليكه همه اذهان داخلي متوجه مسائل اقتصادي، تحريم ها، اختلافات داخلي و عملكرد ناصحيح برخي از افراد است مسائل مهم و راهبردي نظام جمهوري اسلامي را مطرح و گوشزد مي نمايند.
همان گونه كه بيان گرديد دشمنان نظام اسلامي دو راهبرد اساسي در برخورد با جمهوري اسلامي را پيگيري مي نمايند در راهبرد اول به دنبال تضعيف نظام اسلامي و در راهبرد دوم به دنبال كاهش دايره نفوذ آن مي باشند. رهبر معظم انقلاب ضمن پرداختن به مسئله پاكستان و مشكلات و مصائب مردم مسلمان و مومن آن و نيز مسئله فلسطين به وضوح اين پيام را براي دشمنان ارسال نمودند كه با وجود همه فشارها و تحريم ها و برنامه ريزي هاي دشمنان، جمهوري اسلامي هيچگاه در درون مرزها متوقف و محصور نمي ماند و همواره؛ حتي در سخت ترين شرايط؛ دلسوزانه و با قدرت پيگير مسائل و اتفاقات جهان اسلام است. همچنين با ابراز نگراني از مسائل و اتفاقات در عرصه سياسي پاكستان و برنامه هاي دشمنان در اين كشور، مسئولين پاكستان را به هوشياري و عمل به وظايف در اين عرصه دعوت نمودند. اين موضوع از آنجا اهميت مي يابد كه آمريكا در رويكرد جديد خود به دنبال حضور با كمترين هزينه در منطقه مي باشد و مسائل و اتفاقاتي از قبيل خروج نظاميان عملياتي از عراق با وجود حضور پنجاه هزار نفر نظامي در آن كشور در اين مسير معنا مي يابد. همانگونه كه خواننده اين سطور به خاطر دارد، در واقعه زلزله هائيتي، آمريكا سعي داشت در قالب كمك به اين كشور عملا اختيار امور را با اعزام گسترده نظاميان و به شكل يك شبه كودتا در دست بگيرد.با اين تفاسير، هوشمندي معظم له در تذكر به سران منطقه بسيار مهم و حياتي مي باشد.
نظام جمهوري اسلامي عملا پاي به عرصه مقابله راهبردي با نظام سلطه گذارده و لازمه حضور در اين عرصه هوشياري مسئولين و تمامي آحاد مردم و تيزبيني و بصيرت در درك صحيح و درست مسائل و اتفاقات و عدم غفلت از رسالت جهاني انقلاب اسلامي است.
بدون شك مسئولين جمهوري اسلامي بايستي با نصب العين قرار دادن منويات معظم له و به تبعيت از ايشان با قدرت به مقابله با اقدامات دشمنان بپردازند و در اين راه مطمئن باشند كه ملت مسلمان و فداكار ايران تا پاي جان در راه اهداف انقلابي كه با خون شهيدان آبياري شده خواهد ايستاد.
تيز بيني و بصيرت رهبر معظم انقلاب در كشف و خنثي سازي سناريو هاي دشمنان نعمتي است كه خداوند متعال به جمهوري اسلامي عطا فرموده و حفظ اين نعمت در گرو شكر عملي از آن با تلاش در جهت تحقق منويات معظم له، پرهيز از اختلاف و چند دستگي و ايثار و فداكاري در جهت تحقق اهداف انقلاب مي باشد.

برچسب‌ها: