"));
حکایت عزل و نصب های آقای رییس جمهور


متکی فرد ناشناخته ای نیست. رییس دستگاه دیپلماسی کشور که در دوران او وزارت خارجه دوره ی نسبتا درخشانی داشت. در حقیقت، دوره ی او را می توان دوره ی احیای سیاست های بنیادی جمهوری اسلامی دانست. خبر عزل یک شبه او شکه کننده بود؛ برای همه! چه آنهایی که با خلق و خوی رییس جمهور آشنا هستند و چه حتی منتقدین آقای متکی. اما چرا باید یکشبه یکی از مسئولین سختکوش و مطلع نظام از جای خود برکنار شود؟! احمدی نژاد البته در این گونه اقدامات بی سابقه نیست. لنکرانی، مهره ی بزرگ و توانای وزارت بهداشت به جرم ناکرده حذف شد. صفار هرندی، سلیمانی، حسینیان، ذوالقدر و لیست بلند بالایی از بهترین و کارآمدترین مهره ی های نظام را می توان نوشت که قربانی تصمیمات اعجاب برانگیز رییس جمهور شدند. اما سوال همچنان باقی است. چرا متکی برداشته شد؟ پاسخ به این سوال در وهله ی اول می تواند پرسش-پاسخی دیگر باشد و آن اینکه قبلی ها چرا برداشته شدند؟! به همان علت متکی نیز برداشته شد! اما فارغ از این پاسخ دم دستی، باید گفت برداشتن متکی نمی تواند بی ارتباط با انتقادهای مکرر ولی بی سر و صدای متکی به موازی کاری های رییس جمهور باشد. دیگر عادت کرده ایم به دخالت های بی جا و بی حساب آقایان مشایی، رحیمی و جمعی از سوگلی های اطراف رییس جمهور در سیاست های نظام اسلامی. از ابراز فضل آقای مشایی پیرامون روابط با اسراییل گرفته تا تحریم پژوی فرانسه توسط آقای رحیمی! با این وصف ماندن متکی-که اصولا شخصیتی مستقل دارد- در وزارت خارجه جای سوال دارد نه رفتن او! دخالت های حضرات یاد شده تا جایی پیشرفته است که به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی به عربستان و اردن و... سفر می کنند تا پیام رییس جمهور را ابلاغ نمایند. مشخص نیست پس آقای متکی و دستگاه عریض و طویل وزارت خارجه چه کاره اند در این وسط! این بی توجهی رییس جمهور به عاملان اجرایی خودش و دسته بندی خودی و ناخودی در داخل دولت، دلیل محکمی برای حذف و عزل دکتر متکی می تواند باشد. هر چند که از دیدگاه بسیار خوشبینانه به عمل رییس جمهور، می توان به گناهی بسیار بزرگ و نابخشودنی از سوی متکی ظن برد که باعث شده این چنین خشم رییس جمهور برانگیخته شده و وزیر از فرنگ برنگشته را برکنار کند. به هر حال زمان روشن کننده این خواهد بود که قضیه واقعا چه بوده است.

برچسب‌ها:

تا به حال 3 نفر نظر خود را گفته‌اند:
Anonymous محمد حسن گفت...
سلام اخوی
این مورد هم مثل قضیه معاونت اولی مشایی استخوان لای زخم شده است. نه جناب رییس جمهور لزومی به روشنگری می بیند نه واقعیات صحنه اجازه یک تحلیل خوش بینانه به ما می دهد نه علاقه ما به رییس جمهور دست دل مان را برای انتقاد باز می گذارد.
یک دلمان می گوید این کار در حکم فحش به وزیر امور خارجه است. یک دلمان می فرماید از رییس جمهور بعید است بدون دلیل چنین کاری بکند.
ما هم منتظریم بلکه شنبه شب در گفتگوی رادیو تلویزیونی رییس جمهور آوار این خودزنی های عجیب و غریب از روی پیکر مصدوم و مجروح تفکر اصولگرایی برداشته شود.
یاحق

Anonymous ف.س گفت...
دقیقا! متاسفانه این چند سال اخیر تصمیمات عجیب و غریب رئیس جمهور در تحلیل های مبتنی بر واقعیات آشکار، اصلا نمود و نماد خوبی برای جریان حزب الله نداشته است، ما هم به حکم علاقمندیمان به رئیس جمهور، وقایع را به جریانات پشت پرده و "آنچه از آن مطلع نیستیم" مربوط کردیم ولی بلاشک ادامه این جریان و این تصمیماتِ به ظاهر کاملا غلط، اصلا به نفع جریان حزب الله نیست!

Anonymous محمد حسن گفت...
سلام
با مطلبی در مورد اصلاح الگوی زندگی به روز هستم.
یاحق

ارسال یک نظر