"));
قم نشین ها دین را عوض کنند !
قم نشین‌ها دین را عوض کنند!
چند روز پیش، بعد از کلاس اقتصاد مهندسی به استاد مراجعه کردم تاسوالاتی را راجع به اقتصاد بپرسم. استاد هم که از قضا از فضلای دانشگاه محسوب شده و دارای مدارک معتبر علمی از دانشگاه‌های ایران و آمریکا است و حتی سمت مشاور علمی یکی از استانداران را در دولت آقای خاتمی یدک می‌‌کشد با روی باز از ما استقبال کرد. سوال این بود که با توجه به نظام عرضه و تقاضای موجود در سیستم اقتصادی، به‌نوعی مجوز احتکار به فروشندگان داده می‌شود تا قیمت‌ها به سطح پایه برسند و این نه تنها ضد قانون که با شرع هم مطابقت ندارد و یا جایی که ما از حداقل نرخ جذب کننده صحبت می‌کنیم و تعیین آن را برای سرمایه گذاری ضروری می‌بینیم، به نوعی مجوز ربا را برای سرمایه گذار صادر کرده‌ایم و سوالاتی از این قبیل. استاد ابتدا لبخندی زد و بعد به تعریف و تمجید از دقت و حسن نظر ما پرداخت! بعد این‌گونه پاسخ داد که: «در این‌گونه موارد ما باید ببینیم علم چه می‌گوید!»

پرسیدم: «پس اعتقادات ما چه می‌شود؟ با احکام دین چه کنیم؟» استاد در جواب این‌گونه شروع کرد که: « ببین عزیز من! ما الان با یک مشکل در پیشرفت علم روبرو هستیم و آن این است که قم نشین‌ها از علم اطلاعی ندارند و نمی‌خواهند اصول علمی را بپذیرند بنابراین باید ابتدا قم نشین‌ها را وادار کنیم که علم را بپذیرند». پرسیدم: « بگذارید سوالم را دقیق‌تر مطرح کنم. اگرما با یک تضاد در علم اقتصاد و دینمان روبرو شدیم باید به فکر حل این مشکل از طرف علم باشیم یا این که دین را تغییر دهیم تا علم را بپذیرد؟» .بعد از اینکه استاد شرح سفر مکه خودش را برای ما داد و ما را از متدین بودن خود مطمئن کردند در پاسخ نکته‌ی ‌جالبی را فرمودند که: «آن دینی که نتواند این علم را بپذیرد اصلاً مورد تایید نیست و ما باید اهالی دین را مجبور کنیم تا علم را بپذیرند!»
حال ما مانده‌ایم که با این تضاد‌ها چه کنیم؟! آیا اسلام اقتصاد دارد یا نه؟ آیا قم نشین‌ها می‌‌پذیرند که دین را تغییر دهند؟! آیا اساتید علم قبول دارند که علمشان وحی مُنزل نیست و علم هم می‌‌تواند تغییر کند؟! اگر کسی پاسخی داشت لطفاً ما را خبر کند!
تا به حال 3 نفر نظر خود را گفته‌اند:
Blogger Unknown گفت...
عالم تر از محمد(ص) و علی(ع) و اولاد مکرمشان را کسی سراغ دارد؟
علی (ع) فرمودند: کمر مرا 2 گروه شکستند : 1- جاهلان مقدس مآب و عالمان بی دین
استاد شما گویا شبه گروه دوم است
و قم نشینان شبه گروه اول
چرا که یک عالم دینی (پیرو محمد(ص) و علی(ع) )باید جوابی برای این ادعای استادشما داشته باشد. لطفا از یکی از قم نشینانی که مورد قبولتان است. همین سوال را بپرسید و بخواهید که جواب قانع کننده ای به استادتان بدهد. اگر توانست الحمد لله. اگر نتوانست باید دوره طولانی دیگری برای ظهور آقا تخمین بزنیم چرا که طرفدارانش این قدر ضعیفند. درسته؟

Anonymous ناشناس گفت...
چی شد داداش؟ چرا پیگیر قضیه نشدی؟ پرسیدی اصلا ؟از قم نشین معتمد و عالم یا بی خیال شدی؟ اسم استاد رو بگو لطفا. می خوام برم نظرم رو بهش بگم. ممنونم.
ارادتمند
همیشه ناشناس کهف

Anonymous ناشناس گفت...
با سلام خدمت ناشناس عزیز! اگر چه فکر می کنم که شناخته باشمتان! اما عرض کنم خدکتان که به زودی بحثی را باهمین عنوان آغاز خواهم کرد که امیدوارم دوستان استقبال کنند! یا علی!

ارسال یک نظر